کالاهای آرایشی کالاهایی هستند که برای تمیز کردن ، زیباتر شدن ، افزایش جذابیت یا تغییر ظاهر بدن انسان مالیده ، ریخته ، پاشیده ، اسپری ، تزئین یا به دلیل استفاده دیگر از مواد شیمیایی (FDA ، 2018). ضد آفتاب یک ماده آرایشی برای طرفدار است و برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر نور ماورا بنفش (UV) بکار برده ‌می شود.
 
قرار گرفتن پوست پوست در معرض آفتاب با خطر ابتلا به سرطان پوست همراه است. بر اساس بررسی های انجام شده در زمینه سرطان در آمریکا ، 8 مورد از 10 مورد ابتکاری به سلطان ملانوما با بهبود اثرات مضر نور خورشید و نحوه محافظت از خود در برابر اشعای مضر پیشگیری کرد.بی بی کرم ساین اسکین
 
 
افزایش آفتاب گرفتن در هنگام تعطیلات و همچنین استفاده از منابع اشعه ماورا بنفش مصنوعی برای ایجاد برنزه شدن پوست در میان سفیدپوست جوان که به دنبال پوست شما را ترئیتر می کند ، یکی دیگر از نگرانی های آژانس بهداشتی در سراسر جهان است که پیشرفت می کند.
 
پرتوهای خورشید شامل طیف وسیعی از طول موجورهایی است که از نظر فرکانس و مشخصات انرژی با تفاوت های مختلف دارند. طیف الکترومغناطیسی خورشید به منظور کاهش مرتبه انرژی شامل اشعه های کیهانی ، اشعه گاما ، اشعه ایکس ، اشعه ماورا بنفش ، مایکروویو و امواج رادیویی است.
 
جو زمین از ورود اشعه های کیهانی ، گاما و ایکس به سطح زمین انجام می شود و هیچ پانسیلی برای ایجاد آسیب آسیب نمی زند. اشعه ماورا بنفش و طیف های انرژی با انرژی پایین ‌می می توانند به جو زمین نفوذ کنند. امواج مایکروویو و رادیویی آسیبی به پوست وارد نمی شود.
 
اشعه ماورا بنفش بخشی از نور مرئی است و طول موج آن در بازه 100 تا 400 نانومتر است (شکل 2). طیف UV به سه دسته تقسیم بندی می شود که عبارت است از: 320–400 نانومتر (UVA: ماورا بنفش با طول موج بلند) ، 290–320 نانومتر (UVB: ماورا بنفش با طول موج متوسط) و 100-290 نانومتر (UVC: ماورا بنفش) با طول موج کوتاه). UVB باعث تولید رنگدانه ملانین و تحریک سلولهای پوستی برای تولید اپیدرم ضخیمتر و در نتیجه برنزه شدن طولانی تر می شود.
 
همچنین دلیل اصلی آفتاب سوختگی به تعداد امیدی است. نور UVA با فعال کردن ملانین موجود در اپیدرم به برنزه شدن کوتاه مدت ادامه خواهد یافت. نفوذ این اشعه در پوست بسیار عمیق از UVB بوده است و ممکن است باعث آسیب دیدگی شود و همچنین پیری پوست آسیب ببیند که دلیل آن این است که بین رفتن خاصیت ارتجاعی و چروک شدن پوست ایجاد می شود.
 
اثرات UVA در مقایسه با اثرات UVB که حاد هستند ، خیلی دیرتر آشکار امیشوند. نور UVA همچنین با سلولهای پوستی نشانگر مقاومت در برابر تولید رادیکال های آزاد است که بسیار فعال هستند و به طور مستقیم به طور مستقیم به جهش DNA تبدیل می شوند ، زیرا در صورت عدم اصلاح ، باعث بروز سرطان می شود. چون دارای رنگ آمیزی پوستی روشن است بیش از حد آسیب UV رنج امیبرند ، زیرا اشعه ماورا بنفش به اپیدرم باعث می شود که نفوذ کند و به سلولهای کراتینوسیت و ملانوسیت در لایه های عمیق اپیدرم آسیب برساند.
 
 
 
ضدآفتاب محدوده اشعه ماوراء بنفش
 
شکل 2: محدوده اشعه فرابنفش در طیف الکترومغناطیسی
 
 
 
فیلترکننده های اشعه ماورا بنفش که ضدآفتاب نیز نامیده می شود ، عناصری وجود دارد که در فرمول محافظت نور خورشید وجود دارد و از طریق جذب ، انعکاس یا پراکندگی انرژی مستقیماً با تابش خورشید مقابله میکنند. آنها بر اساس مکانیسم عمل خود را به دو دسته بندی یمی میشوند.
 
ضد آفتاب شیمیایی یا آلی و ضدآفتاب اولیه معدن یا غیر آلی. ضد آفتاب شیمیایی ، نور ماورا UV بنفش را جذب کرده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل امیکنند که از پوست آزاد می شود. نمونه تجربی ضد آفتاب شیمیایی شامل اوکتیل سالیسیلات (اکتالیالت) و آووبنزن (آووبنزون) است.
 
ضد آفتاب آلی در زیبایی فرد به سزایی تحت تأثیر قرار می گیرد و از این رو که مورد استقبال قرار می گیرد ، می تواند باعث شود ، اما پتانسیل باعث می شود سیستمیک باعث حساسیت و تأثیرگذاری آن در این گروه شود ، زیرا این آفتاب ها بیشتر دیده می شوند. ضد آفتاب معادنی که به صورت کرمهای ضد آفتاب در بازار موجود است ، با نور ماورا بنفش را پراکنده و منعکس کرده و در نتیجه از پوست محافظت امیکنند.
 
نمونه های متداول ضدآفتاب معادنی شامل دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است. فیلترهای غیر آلی دارای کمترین پتانسیل برای ایجاد حساسیت آلومینیوم بوده اند و می توانند مقاومت بالایی داشته باشند ، زیرا در برابر نور خود را نشان می دهند و به همین دلیل برای محافظت از پوست مناسب هستند. با این شرایط ، خواص بازتابندگی باعث می شود که بیش از حد از حد آسیب برسد ، به همان دلیل که پوست سفید به نظر برسد.
 
فیلترهای کارایی غیرآلی به اندازه و پراکندگی ذرات آنها مربوط به ‌می شود. در حال حاضر فرمولاسیون موجود است و حاوی کرم ضد آفتاب شیمیایی و معدنی است. انواع مختلفی از محصولات ضد آفتاب شامل کرم ، ژل ، اسپری و روغن وجود دارد. انتخاب آنها را به نیازها و ترجیحات فردی بستگی دارد.
کرم ضد آفتاب
کرم ضد افتاب
 
بهترین کرم ضد افتاب
 
بهترین ضد افتاب
 کرم ضد آفتاب لانسون
 
کرم ضد آفتاب سان سیف
 
کرم ضد آفتاب خارجی
 
کرم ضد آفتاب به انگلیسی
 
کرم ضد آفتاب LABIOTTE
 
کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا
 
کرم ضد آفتاب jorjie
 
کرم ضد آفتاب لافارر
 
کرم ضد آفتاب لانسون فاقد چربی
 
کرم ضد آفتاب لانسون شماره ۲
 
کرم ضد آفتاب لانسون شماره 1
 
کرم ضد آفتاب لانسون خوبه
 
کرم ضد آفتاب لانسون برای پوست خشک
 
کرم ضد آفتاب لانسون شماره ۳
 
کرم ضد آفتاب لانسون بژ روشن قیمت
 
کرم ضد آفتاب لانسون فاقد چربی نی نی سایت
 
کرم ضد آفتاب سان سیف خوبه
 
کرم ضد آفتاب سان سیف بژ روشن
 
کرم ضد آفتاب سان سیف برای پوست خشک
 
کرم ضد آفتاب سان سیف مردانه
 
مواد تشکیل دهنده کرم ضد آفتاب سان سیف
 
کرم ضد آفتاب سان سیف ضد چروک
 
قیمت ضد آفتاب سان سیف فاقد چربی
 
کرم ضد آفتاب سان سیف نی نی سایت
 
بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک
 
کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا
 
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب
 
بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک
 
کرم ضد آفتاب LABIOTTE
 
کرم ضد آفتاب خارجی
 
کرم ضد آفتاب بیزانس
 
کرم ضد آفتاب سان سیف
 
کرم ضد آفتاب jorjie
 
بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک
 
کرم ضد آفتاب بیودرما
 
کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا نی نی سایت
 
بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک
 
بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس
 
کرم ضد آفتاب سان سنس
 
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط
 
ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوبه
 
بهترین کرم ضد آفتاب خارجی
 
بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار
 
کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا
 
کرم ضد آفتاب ژرژیه
 
کرم ضد آفتاب ژرژیه دیجی کالا
 
کرم ضد آفتاب ژرژیه نی نی سایت
 
انواع کرم ضد آفتاب الارو
 
کرم ضد آفتاب ببک
 
Jorjie کرم
 
بهترین کرم ضد آفتاب
 
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک
 
کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا
 
بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک خارجی
 
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب
 
بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی
 
بهترین کرم ضد آفتاب نی نی سایت
 
بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز
 
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط
 
بی بی کرم ساین اسکین خوبه
 
بی بی کرم ساین اسکین نی نی سایت
 
بی بی کرم ساین اسکین دیجی کالا
 
قیمت بی بی کرم دیجی کالا
 
کرم ضد لک ساین بیوتی
 
محصولات ساین اسکین
 
بی بی کرم ps قیمت
 
بی بی کرم ps دیجی کالا
 
بی بی کرم ساین اسکین
 
کرم ضد آفتاب الارو
 
کرم ضد آفتاب سینره
 
ضد افتاب ایرانی چه مارکی خوبه
 
بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط
 
کرم ضد آفتاب زدن به انگلیسی
 
کرم آبرسان به انگلیسی
 
کرم ضد آفتاب لدورا