مانند بسیاری از جراحی ها ، کبودی و تورم در روزها - و احتمالاً هفته ها - پس از جراحی زیبایی کاملاً طبیعی است. حتی با دستان ماهر یک جراح ، یک عمل زیبایی نوعی ضربه را تشکیل می دهد که بدن شما باید از آن بهبود یابد. علاوه بر رعایت تمام توصیه های پس از مراقبت های ارائه شده توسط پزشک ، چند کار وجود دارد که می توانید برای اطمینان از بهبودی سریع انجام دهید.
 
علل کبودی پس از جراحی
جراحی - حتی اقدامات جزئی و برخی تزریق ها - باعث می شود بدن شما طوری واکنش نشان دهد که انگار آسیب دیده است. بدن شما نمی تواند بین زمین افتادن و خراشیدن زانوی شما و پزشکی که چاقوی چانه را به چانه شما می برد تشخیص دهد. مایعات با هجوم به منطقه "آسیب دیده" باعث تورم می شوند. کبودی در حالی اتفاق می افتد که جراحی باعث ترکیدن رگهای خونی ریز - معروف به مویرگ ها شود. خون از این رگ ها درست در زیر سطح پوست قرار می گیرد و باعث تغییر رنگ آبی ، سیاه یا بنفش می شود. میزان کبودی شما به روش و روشهای استفاده شده توسط جراح بستگی دارد. حتی برخی از تزریقات ، به خصوص آنهایی که در ناحیه لب انجام می شوند ، می توانند کبودی ایجاد کنند. کبودی ها به طور کلی هفت تا 10 روز طول می کشد ، اما ممکن است به مدت سه هفته در اطراف آویزان باشد.
 
درمان مستقیم کبودی های پس از جراحی
تمام پانسمان ها و کمپرس ها را در محل زخم نگه دارید تا زمانی که پزشک به شما بگوید آنها را بردارید. پزشک شما ممکن است از وازلین در محل جراحی استفاده کند. آن را به آرامی ماساژ دهید تا از درد همراه با کوفتگی جلوگیری کنید. اگر روی صورت یا گردن خود روشی انجام داده اید ، طی چند هفته اول با سر بالا حدود 45 درجه بخوابید. گرچه این به طور مستقیم هیچ کبودی را بهبود نمی بخشد ، اما به کاهش تورم که می تواند کبودی را بدتر کند کمک می کند. در صورت تأیید پزشک ، بسته های یخ را روی ناحیه کبود شده قرار دهید. این به کوچک شدن رگ های خونی کمک می کند و ممکن است رنگ سیاه و آبی را روشن کند. از گرما خودداری کنید ، زیرا باعث باز شدن رگ های خونی و کبودی بیشتر می شود. اگر قرمزی زیادی در اطراف محل عمل همراه با درد و تب دارید ، یا در ناحیه تحت درمان احساس گرما می کنید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. این می تواند نشانه ای از عفونت باشد.
 
مراقبت از خود پس از جراحی
از خود مراقبت کنید بعد از جراحی اجازه دهید سیستم ایمنی بدن شما بهترین عملکرد را داشته باشد. حداقل یک هفته سیگار نکشید و از نوشیدن الکل در 48 ساعت اول بعد از عمل خودداری کنید. برخی از داروهای ضد التهاب و آسپرین می توانند ظاهر کبودی را بدتر کرده و همچنین باعث خونریزی شوند. از دکتر خود بپرسید که برای درد می توانید چه چیزی مصرف کنید. نواحی کبود را از آفتاب دور نگه دارید ، زیرا این امر می تواند رنگ آنها را عمیق تر کند. پس از جراحی کاملاً هیدراته بمانید تا کاهش تورم را ترغیب کند و در چند هفته اول پس از جراحی از فعالیت شدید برای حمایت از بهبودی خودداری کنید.
 
چه زمانی فعالیت عادی را از سر بگیرید

سایت زنونه لوازم آرایشی:از بین بردن فعالیت طبیعی بلافاصله پس از جراحی برای تقویت گردش خون سالم و جلوگیری از ایجاد لخته ضروری است. بلند شوید و به میز شام بروید ؛ رختخواب خود را ترک کنید ، حتی اگر کبودی شما را به خودآگاهی برساند. بعد از چند روز ، استفاده از آرایش برای ماسک کبودی خوب است. ابتدا این مورد را با پزشک خود پاک کنید و از زخم های باز یا بخیه دور شوید. در برخی موارد ، پزشک حتی ممکن است یک آرایش خاص و استتار کننده برای پوشاندن کبودی ارائه دهد.