E S Metcalf 1
وابستگی ها گسترش می یابد
PMID: 11744267 DOI: 10.1016 / s0378-4320 (01) 00159-2
چکیده
علیرغم مزایای بیشمار داشتن توانایی انتقال مایع منی در سطح بین المللی ، اگر آن مایع منی به بیماری واگیر آلوده شود ، عواقب جدی بالقوه ای وجود دارد.
باکتری ها: بسیاری از باکتری های کامنسال در قسمت خارجی آلت تناسلی اسب ناحیه استعمار می کنند و بیماری زا محسوب نمی شوند. ممکن است از طریق انزال کشت شوند.قیمت کاندوم خاردار سیلیکونی
 
تغییرات فلور باکتریایی طبیعی در دستگاه تناسلی خارجی ممکن است باعث رشد باکتریهای فرصت طلب مانند Klebsiella pneumonia ، Pseudomonas aeruginosa ، Streptococcus zooepidemicus شود ، که در صورت تلقیح ، باعث ناباروری مادیان های حساس می شود. متریت اسب مسری (CEM) ، یک بیماری کاملاً قابل انتقال ونیال از اسب ، توسط کوکوباسیلس گرم منفی ، Taylorella equigenitalis ایجاد می شود. حتی با استفاده از پروتکل های تست دقیق ، تکنیک های فعلی استفاده شده ممکن است صحت نتایج را تضمین نکنند. ویروس ها: اگزانتما کوئیتال اسب (ویروس هرپس اسب نوع 3 ؛ EHV-3) ویروسی بسیار مسری است که باعث ضایعات دردناک در آلت تناسلی اسب نر و مجرای مادیان می شود. گرچه این بیماری در درجه اول از طریق کویتیوس منتقل می شود ، اما دام های آلوده نیز در شیوع آن نقش دارند. بنابراین ، ممکن است ویروس از طریق تماس آلت تناسلی با واژن مصنوعی یا آستین به انزال منتقل شود. به نظر می رسد ویروس شریانی اسب در سال های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است. متداول ترین روش انتقال از طریق بیماری های تنفسی است ، اما ارگانیسم همچنین می تواند در مایع نریان اسب های بدون علامت ریخته شود. همچنین مشخص شده است که ویروس کم خونی عفونی اسب در مایع منی اسب نر آلوده وجود دارد ، اگرچه در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر وجود انتقال وریدی این بیماری وجود ندارد. پروتوزوآ: دورین ، ناشی از Trympanosoma equiperidum ، یک بیماری وریدی است که فقط در آفریقا ، آمریکای جنوبی و مرکزی و خاورمیانه یافت می شود. آزمایش سرولوژی با استفاده از تثبیت کننده مکمل برای تشخیص توصیه می شود. پیروپلاسموز ، یک بیماری ناشی از بیماری Babesia equi یا یک سویه کمتر شدید ، Babesia caballi ، در سالهای اخیر به دلیل افزایش انتقال اسب بین کشورها ، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. این ماده در بسیاری از مناطق جنوب آمریکا آنزوتیک تلقی می شود و در سراسر جهان یافت می شود. عامل تک یاخته ای اغلب توسط کنه ها پخش می شود ، اما انتقال مکانیکی نیز ثبت شده است. بنابراین اگر خون از یک اسب آلوده منی را آلوده کند ، نگران انتقال ویروسی است.
زاگماقیمت کاندوم خاردار ژله ای
 
کاندوم ژله ای
 
کاندوم خاردار ژله ای
 
کاندوم سیلیکونی
 
خرید کاندوم خاردار ژله
 
قیمت کاندوم خاردار ژله ای دیجی کالا
 
خرید کاندوم سیلیکونی
 
خرید کاندوم ژله ای
 
کاندوم خاردار سیلیکونی
 
کاندوم خاردار قابل شستشو
 
کاندوم ژله
 
دیجی کالا کاندوم خاردار ژله ای
 
قیمت کاندوم خاردار سیلیکونی
 
کاندوم ژله ای قابل شستشو