سر و صدای زیادی در مورد این جایگزین سازگار با محیط زیست برای پد و تامپون وجود دارد. اما فنجان قاعدگی دقیقاً چیست؟

 
چگونه کار می کند؟
فنجان کوچک و انعطاف پذیر از لاستیک سیلیکون یا لاتکس ساخته شده است. به جای جذب جریان شما ، مانند تامپون یا پد ، آن را می گیرد و جمع می کند.
 
درست قبل از شروع قاعدگی ، فنجان قاعدگی را محکم تا کرده و مانند تامپون بدون اپلیکاتور وارد کنید. به درستی استفاده شده است ، نباید آن را احساس کنید. این شبیه قرار دادن دیافراگم یا حلقه جلوگیری از بارداری در محل است.
 
فنجان شما باز می شود (ممکن است لازم باشد ابتدا آن را بچرخانید) و به دیواره واژن خود استراحت دهید. برای جلوگیری از نشتی ، مهر و موم ایجاد می کند. سپس خون به سادگی در فنجان می چکد.مضرات استفاده از کاپ قاعدگی
 
 
برخی از انواع یکبار مصرف هستند ، اما بیشتر آنها قابل استفاده مجدد هستند. برای برداشتن آن ، ساقه را که از پایین بیرون آمده است بیرون می آورید و پایه را محکم می کنید تا مهر و موم آزاد شود. سپس فقط خالی کنید ، با آب و صابون بشویید و جایگزین کنید. در پایان چرخه ، می توانید فنجان خود را در آب جوش استریل کنید.
 
 
مانند هر محصول دیگری برای دوره قاعدگی خود ، می توانید آنها را به صورت آنلاین یا بدون نسخه در مواد غذایی و داروخانه ها خریداری کنید.
 
آیا آنها در راهرو مراقبت از زنان تازه کار هستند؟
در واقع فنجان قاعدگی از دهه 1930 وجود داشت ، اما آمریکا در رسیدن به این سرعت دیر کرد. اولین فنجان قاعدگی برای استفاده در ایالات متحده در سال 1987 ساخته شد. از آن زمان ، چندین عدد دیگر تولید شده است که از مواد مختلف از لاستیک گرفته تا سیلیکون تولید شده است.فواید
سازگار با محیط زیست و کیف پول است. یک لیوان قابل استفاده مجدد با قیمت 30 تا 40 دلار می تواند تا 10 سال دوام داشته باشد. این بدان معناست که ضایعات کمتری در محل دفن زباله و پول کمتری در طول زمان وجود دارد. این مزایا در مورد مارک های یکبار مصرف صدق نمی کند.
 
می توانید آن را به مدت 12 ساعت بگذارید. بسته به میزان جریان شما ، تامپون ها باید هر 4 تا 8 ساعت تعویض شوند. اما فنجان ها می توانند بیشتر بمانند ، بنابراین برای محافظت یک شبه خوب هستند. و هنگامی که به درستی آن را وارد کردید ، نیازی به پوشیدن یک پد یا آستر پشتیبان نیست.
 
پیشنهادی
 
 
 
بیشتر نگه می دارد. یک فنجان قاعدگی می تواند 1 اونس مایع ، تقریبا دو برابر مقدار یک تامپون یا پد فوق جاذب ، نگه دارد. تفاوت می تواند در روزهای جریان سنگین شما آرامش بخش باشد.
 
می توانید رابطه جنسی بدون دردسر داشته باشید. بیشتر لیوان های قاعدگی سیلیکونی و لاستیکی باید قبل از رابطه جنسی برداشته شوند. اما موارد نرم و یکبار مصرف با در نظر گرفتن رابطه جنسی طراحی شده اند. آنها شبیه یک دیافراگم هستند ، بنابراین شبیه گنبد هستند (نه مانند زنگ معمولی). شریک زندگی شما نمی تواند آنها را احساس کند و هیچ خونی برای نگرانی وجود ندارد.
 
بوی کمتری دارد خون قاعدگی وقتی در معرض هوا قرار می گیرد ، شروع به بوییدن می کند. اما فنجان شما یک مهر و موم محکم را تشکیل می دهد.
 
 
 
 
منفی
یافتن تناسب مناسب می تواند سخت باشد. بسته به سن ، میزان جریان و اینکه آیا شما صاحب فرزند شده اید ، فنجان ها اندازه های متفاوتی دارند. با این حال ، یافتن تناسب کامل می تواند یک چالش باشد ، بیشتر اگر شما دارای رحم کج یا گردن رحم پایین هستید. ممکن است آزمایش و خطا طول بکشد ، و ممکن است در این بین نشتی داشته باشید.
 
حذف می تواند کثیف - یا شرم آور باشد. حتی اگر قرار دادن فنجان را برای شما آسان می کند ، برداشتن آن می تواند مشکل باشد. در حالت نشسته یا اسکوات ، باید از ماهیچه های لگن خود استفاده کنید تا فنجان را به سمت پایین فشار دهید ، سپس به بالا برسید و ساقه را بگیرید. پایه را بچسبانید تا مهر و موم شکسته شود و فنجان را کمی به سمت عقب زاویه دهید تا از ریختن آن جلوگیری شود.
 
و اگر در مکان عمومی هستید ، به خاطر داشته باشید که باید فنجان را در سینک دستشویی بشویید. (به عنوان یک جایگزین ، یک تولید کننده پیشنهاد می کند یک بطری آب را با خود به داخل غرفه بیاورید و آن را بشویید ، سپس با دستمال توالت پاک کنید.)
 
این می تواند با IUD تداخل داشته باشد. در صورت وجود دستگاه داخل رحمی (IUD) ، برخی از تولید کنندگان استفاده از لیوان قاعدگی را توصیه نمی کنند ، زیرا این احتمال وجود دارد که فنجان بتواند رشته را بکشد یا آن را جدا کند. اما یک مطالعه در سال 2012 هیچ مدرکی در این مورد پیدا نکرد. با این وجود ، بهتر است قبل از ترکیب این دو با پزشک خود مشورت کنید.کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی چیست
 
فنجان قاعدگی
 
قیمت کاپ قاعدگی
 
كاپ قاعدگي
 
کاپ قاعدگی برای دوشیزگان
 
نحوه استفاده از کاپ قاعدگی
 
خرید کاپ قاعدگی 
 
قیمت کاپ قاعدگی در داروخانه ها
 
طرز استفاده از کاپ قاعدگی
 
کاپ پریودی
 
فنجان قاعدگی چیست
 
کاپ پریودی چیست
 
کاپ قاعدگی چیه
 
بهترین مارک کاپ قاعدگی
 
طرز استفاده کاپ قاعدگی
 
روش استفاده از کاپ قاعدگی
 
لونت کاپ چیست
 
طریقه استفاده از کاپ قاعدگی
 
استفاده از کاپ قاعدگی
 
قیمت فنجان قاعدگی
 
نحوه استفاده کاپ قاعدگی
 
سایز کاپ قاعدگی
 
كاپ قاعدگي چيست
 
عوارض کاپ قاعدگی
 
کاپ بهداشتی
 
کاپ پریود
 
طریقه استفاده کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی نحوه استفاده
 
کاپ قاعدگی را از کجا بخریم
 
کاپ های قاعدگی
 
کاپهای قاعدگی
 
روش استفاده کاپ قاعدگی
 
معایب کاپ قاعدگی
 
آموزش استفاده از کاپ قاعدگی
 
مراکز فروش کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی خرید
 
فروش کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی را از کجا تهیه کنیم
 
کاپ قاعده گی
 
طریقه گذاشتن کاپ قاعدگی
 
انتخاب سایز کاپ قاعدگی
 
چگونگی استفاده از کاپ قاعدگی
 
انواع کاپ قاعدگی
 
فنجان پریود
 
خريد كاپ قاعدگي
 
طرز استفاده از فنجان قاعدگی
 
كاپ قاعدگي خريد
 
کاپ قاعدگی یا تامپون
 
قيمت كاپ قاعدگي
 
خرید فنجان قاعدگی
 
مضرات استفاده از کاپ قاعدگی
 
کاپ قاعدگی برای دختران
 
معایب استفاده از کاپ قاعدگی
 
طرز استفاده از كاپ قاعدگي
 
خرید اینترنتی فنجان قاعدگی
 
فیلم گذاشتن کاپ قاعدگی